سایت های پاراگلایدر در تهران |‌ معرفی سایت های پرواز

سایت های پاراگلایدر در تهران

پاراگلایدر در تهران، یک ورزش بسیار پرطرفدار به شمار می آید. به گونه ای که بسیاری از افراد روزانه برای پرواز در آسمان، به سایت های مختلف پاراگلایدر مراجعه می کنند. در این میان برخی از افراد نیز از خدمات آموزشی سایت های پروازی استفاده می کنند. در این مقاله سعی کرده ایم معروف ترین سایت های چتربازی تهران را به شما معرفی کنیم. البته لازم است پیش از معرفی، ابتدا واژه پاراگلایدر، ریشه و تاریخچه آن را برای شما عزیزان توضیح دهیم. اگر دوست دارید با تمامی موارد نامبرده در ابتدای مقاله آشنا شوید، می توانید ما را تا پایان این بخش همراهی کنید.

پرواز تفریحی پاراگلایدر، یک فعالیت ورزشی است که به گفته صاحب نظران، نزدیک ترین احساس به پرواز در فضای آسمان را تداعی می کند. در واقع این فعالیت تفریحی، تمایل ذاتی انسان به پرواز در کرانه آسمان را تامین می کند. همچنین مردان و زنان در هر سنی می توانند این تفریح را به عنوان یک هدف و فعالیت ورزشی دنبال کنند. صرف نظر از حرفه یا سرگرمی های عمومی، پاراگلایدر می تواند به عنوان یک رشته ورزشی مهم و تاثیر گذار درنظر گرفته شود. این رشته ورزشی فارغ از هرگونه سختی و مشکلات، ورزشی محبوب برای قشر سنی نوجوان و جوان به شمار می آید. 

چتر نجات (پاراشوت)
چتر نجات (پاراشوت)

پاراگلایدر از کلمه «پاراشوت» در زبان فرانسوی، به معنای چتر نجات گرفته شده است. چتر نجات یا پاراشوت، امروزه مهم ترین ابزار پاراگلایدر به شمار می آید. در گذشته کمتر کسی فکر می کرد در آینده انسان بتواند بدون ابزارهای تخصصی در آسمان پرواز کند. اولین تلاش ها برای پرواز در کرانه آسمان، مربوط به طرح های لئوناردو داوینچی است. این هنرمند با ایجاد طرحی شبیه به پاراگلایدر، توانست روش پیمایش در آسمان با کمک جریان هوا و ترمودینامیک را ترسیم کند. 

 

 

 

سایت های پاراگلایدر در ایران 

پیش از بررسی سایت های پاراگلایدر در تهران، ابتدا بیایید میزان شهرت، محبوبیت و موقعیت مکانی این ورزش را در ایران  بررسی کنیم. مهم ترین سایت های پاراگلایدر ایران، در شهرهای تهران، کیش، بندرعباس و کرج قرار دارند. هر یک از این سایت‎ها قوانین پروازی مربوط به خود را دارند که باید از آن ها مطلع شد. با این حال یک سری نکات و قوانین وجود دارند که در تمامی سایت‎ها مشترک و واحد هستند. به عنوان مثال تامین امنیت و استفاده از تجهیزات پروازی ایمن، از جمله قوانین مشترک تمامی سایت‎های پروازی ایران هستند. تعیین زمان پرواز و انتخاب ارتفاع مناسب در منطقه مد نظر، امری متغیر به شمار می آید. در واقع هر سایت پروازی، زمان و ارتفاع تقریبی مربوط به خود را برای خدمات ‎پروازی درنظر دارد. 

سایت های پاراگلایدر ایران
سایت های پاراگلایدر ایران

به طور کلی در ایران پرواز تفریحی پاراگلایدر به دلیل هزینه بالای خود، در دسترس قشر بالای جامعه قرار دارد. البته این امر نیز با توجه به قیمت هر سایت می تواند متفاوت باشد و امری متغیر است. به عنوان مثال در شهر تهران به دلیل تعداد بالای سایت های پروازی، هزینه پاراگلایدر رقابتی است. در نتیجه متقاضیان می توانند با پرداخت پول کمتر، از خدمات پروازی این سایت‎ها بهره‌‎مند شوند. اگر پس از گذراندن اولین تجربه پاراگلایدر خود دوست دارید به این ورزش ادامه دهید، می‎توانید در یک دوره پاراگلایدر ثبت نام کنید. با توجه به مراکز اصلی پاراگلایدر که در مقاله اشاره کردیم، فرآیند ثبت نام در شهری که ساکن هستید انجام می شود. 

پیشنهاد میکنیم این صفحه را نیز بررسی بفرمایید: معرفی بهترین تفریحات هوایی در تهران

اگر مایل به انتخاب رشته ورزشی پاراگلایدر در تهران هستید، توصیه می کنیم خواندن بخش‎های بعدی مقاله را فراموش نکنید. در این بخش‎ها لیست محبوب‎ترین سایت‎های چتربازی در تهران را برای شما عزیزان آورده‎ایم. همچنین نکاتی که برای این ورزش سخت و محبوب باید درنظر داشته باشید را ذکر کرده‎ایم.  

 

لیست سایت های پرواز پاراگلایدر در تهران 

مکان های مناسب برای پاراگلایدر در تهران، شامل موارد بسیار متعددی هستند. لیست این مراکز در ادامه مقاله با توجه به جزئیات آورده شده اند. با دانستن مکان، زمان، قیمت و همچنین امکانات هرکدام از این باشگاه های پروازی، می‎توانید مقصد مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید. باید درنظر داشته باشید امنیت و ایجاد ایمنی  در مراکز پرواز، مهم ترین نکته به شمار می آید. پس توصیه می کنیم سایتی را انتخاب کنید که به مقوله ایمنی در حین پرواز بیش از هرچیز توجه نشان می دهد. 

 

سایت پرواز پاراگلایدر همت (شهید عسگری)

این سایت یکی از مراکز اصلی پاراگلایدر در تهران به شمار می آید. همچنین در گذشته با نام های مختلفی همچون باشگاه پروازی شهید عسگری و باشگاه پروازی وردآورد فعالیت می کرده است. در سال های گذشته نام این باشگاه به سایت پرواز همت تغییر یافته است. این سایت همانطور که از نام آن پیداست، در محدوده وردآورد تهران قرار دارد. به دلیل موقعیت مکانی ویژه، تمامی ساکنین تهران و کرج می‎توانند این سایت را برای پرواز و ورزش انتخاب کنند. مزیت ویژه باشگاه همت، فعالیت آن به صورت همه روزه و حتی در روزهای تعطیل رسمی است.

آدرس سایت شهید عسگری: تهران، اتوبان کرج، شهرک دانشگاه صنعتی شریف ،بلوار دانش، میدان دانش. برای مشاهده لوکیشن دقیق در گوگل مپ کلیک کنید.

آدرس سایت پرواز شهید عسگری (همت)
آدرس سایت پرواز شهید عسگری (همت)

سایت پرواز امام زاده هاشم

اگر بخواهیم در مورد قدیمی ترین سایت های پاراگلایدر در تهران صحبت کنیم، سایت امام زاده هاشم در راس این دسته قرار می گیرد. به طور کلی باشگاه پروازی امام زاده هاشم در محدوده تهران قرار گرفته است، اما ساکنین سایر شهرها نیز می‎توانند به آن مراجعه کنند. لازم به ذکر است که برای استفاده از خدمات پروازی این سایت، می‎بایست در سطح نیمه حرفه‎ای و یا حرفه‎ ای باشید. 

آدرس و لوکیشن این سایت را در لینک همگردی می‌توانید بررسی کنید. 

لیست سایت های پرواز پاراگلایدر
لیست سایت های پرواز پاراگلایدر

معرفی سایت پردیس پاراگلایدر

در میان مکان های مناسب برای پاراگلایدر در تهران، سایت پردیس یکی از جدیدترین مراکز چتربازی به شمار می آید. اگر گذرتان به حوالی شرق تهران خورده است، حتما با باشگاه پردیس آشنایی دارید. این باشگاه بیش از هرچیز، به موقعیت مکانی ویژه خود مشهور است. به طوری که بسیاری از ساکنین شهر کرج نیز می توانند از خدمات پروازی این سایت استفاده کنند. همچنین خطوط حمل و نقل عمومی و سرویس شهری، دسترسی آسان به پردیس را امکان پذیر کرده اند. 
نکته ای که در رابطه با پرواز تفریحی پاراگلایدر پردیس باید رعایت کنید، ایمنی پرواز است. سایت پردیس در دسته سایت های تازه تاسیس شده قرار می گیرد. به همین دلیل نیازمند رعایت نکاتی ویژه از سوی متقاضیان چتر بازی است. به‎عنوان مثال در برخی از سایت‎های تازه تاسیس شده، عده‎ای هستند که با عدم رعایت نکات ایمنی، سلامت سایر چتربازان را به خطر می‎اندازند. در نهایت اگر در سطح مبتدی قرار دارید، می توانید جهت یادگیری اصولی و تمرین چتربازی، به سایت پاراگلایدر پردیس مراجعه کنید. 
 

شرایط پرواز با پاراگلایدر چیست؟

شرایط پرواز با پاراگلایدر
شرایط پرواز با پاراگلایدر

پاراگلایدر در تهران به عنوان یک ورزش تفریحی برای بسیاری از مخاطبان شناخته می‎‌شود. برای انجام پاراگلایدر نیازی به داشتن اندام عضلانی یا تمرین خاصی نیست، زیرا برای بلند شدن از زمین فقط چند قدم دویدن لازم است. مراکز زیادی در تهران وجود دارند که امکان انجام پروازهای کم ارتفاع و ایمن در آن‎ها وجود دارد. پروازهای تطبیقی در این مناطق، برای افرادی طراحی شده‎اند که دارای ناتوانی جسمانی بوده یا به دلیل ترس نمی‎توانند پروازهای مرتفع را تجربه کنند. در ادامه شما را با شرایط اولیه چتر بازی در ارتفاع کم و همچنین ارتفاع زیاد آشنا می کنیم. 

 

 

 

 

وزن مناسب پاراگلایدر سواری

به طور متوسط حداکثر وزن برای پاراگلایدر همراه با مربی، بین 110 تا 130 کیلوگرم است. تمام تجهیزات پروازی پاراگلایدر دارای حداکثر وزن مجاز هستند که توسط سازنده تعیین می شوند. وزن نهایی تجهیزات چتربازی معمولا بین 240 تا 250 کیلوگرم قرار دارند. معمولا حداقل وزن برای پاراگلایدر 25 الی 30 کیلوگرم است. اگر وزن مسافر کمتر از 45 کیلوگرم باشد، خلبان باید پاراگلایدر کوچک تر را برای پرواز انتخاب کند. مقوله وزن متقاضیان معمولا نکته بسیار مهمی است که اغلب سایت های پروازی به آن توجه بسیاری نشان می دهند. 

 

سن مناسب برای پرواز با پاراگلایدر

حداقل سن برای پاراگلایدر در تهران به طور متوسط از 6 سال شروع می شود. البته خردسالان برای پرواز نمی‎توانند به صورت مستقل و جداگانه اقدام کنند و همیشه یک خلبان آموزشی همراه آن‎ها وجود خواهد داشت. افراد کوچک تر از 14 سال برای پرواز می‎بایست از والدین خود مجوز قانونی کسب کنند. در غیر این صورت تکنسین اجازه پرواز به آن‎ها را نخواهد داد. حداقل سن برای پرواز مستقل، 14 یا 16 سال است. همچنین برای حداکثر سن پرواز، محدودیت سنی تعیین نشده است. بنابراین افراد از ابتدای شروع 14 سالگی تا پایان عمر می‎توانند از خدمات پروازی استفاده کنند. 

 

قیمت آموزش پاراگلایدر تهران
قیمت آموزش پاراگلایدر تهران

قیمت آموزش پاراگلایدر تهران

برای آشنایی با لیست قیمت بلیط پرواز تفریحی پاراگلایدر، ابتدا باید هزینه های اولیه خود را تخمین بزنید. اگر مبتدی هستید، لازم است هزینه ای را به یادگیری پاراگلایدر اختصاص دهید. این هزینه معمولا در بازه ای بین 1 الی 5 میلیون تومان قرار می گیرد. علاوه بر هزینه آموزش، می بایست مبلغی را نیز برای خرید تجهیزات پروازی در نظر داشته باشید. این تجهیزات معمولا شامل چتر نجات، تجهیزات الکترونیکی مانند جی پی اس، تجهیزات رادیویی و واریومتر هستند. به طور کلی هزینه این تجهیزات نسبتا بالاست و می توانید برای صرفه جویی، آن ها را به صورت روزانه اجاره کنید. 
در نهایت برای پرواز در سایت های پرواز پاراگلایدر، ملزم به خرید بلیط پرواز هستید. قیمت بلیط با توجه به مکان انتخابی و همچنین میزان تخصص شما در پرواز متفاوت است. بازه قیمتی بلیط پاراگلایدر بین 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان قرار می گیرد. 

 

جهت مشاوره رایگان در خصوص پرواز با پاراگلایدر پیشنهاد می‌کنیم فرم رزرو پرواز تفریحی را پر کنید. کارشناسان ما بزودی جهت اطلاعات بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.
 

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
سینا گفت:
سلام ممنون از مقاله خوبتون. سایت شهید عسگری واقع در اتوبان کرج، شهرک دانشگاه صنعتی شریف ،بلوار دانش، میدان دانش هست.
در صورتی که مایل بودید در مقاله اصلاح کنید سایر دوستان هم استفاده کنند.
    مدیر سایت گفت:
    سلام سینا جان.
    سپاس از توجهتون. ارجاع دادم حتما بررسی بشه.