پاراگلایدر ورزشی خطرناک و هیجان انگیز

استفاده از پاراگلایدر به دهه 1960 میلادی توسط ناسا برمی گردد. در آن زمان برای کاهش آسیب سفینه های فضایی در زمان فرود از چتر کمک می گرفتند. بعد ها کوهنوردان از آن برای پایین آمدن از بالای کوه استفاده کردند. با گذشت زمان این ورزش پیشرفت کرد و به عنوان یک ورزش مستقل در سراسر دنیا معرفی شد.

پاراگلایدر یا چتربال سواری نوعی ورزش رقابتی و ورزشی هیجان انگیز می باشد. در ورزش چتربال سواری از چتری آویزان می شوید و در هوا معلق هستید. استفاده کوهنوردان از پاراگلایدر برای پایین آمدن از بالای کوه باعث پیشرفت این ورزش شده است و به شکل مدرنی مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیرد. پاراگلایدر واگن ندارد و شما در هوا غوطه ور می باشید، همین امر باعث می شود تا دقایق خاطره انگیزی را تجربه نمایید.

پاراگلایدر تهران

ورزش چتربال سواری ، ورزشی جذاب و هیجان انگیز می باشد که روزانه در سراسر دنیا افراد زیادی در آسمان پرواز می کنند و از این ورزش لذت می برند. شروع پرواز به روش های مختلفی انجام می شود. در روش اول فرد خلبان در خلاف جهت وزش باد حرکت می کند و چتر را به دنبال خود می کشد. در این روش باد باعث به پرواز در آوردن چتر می گردد و خلبان پرواز می کند.

مکان های مناسب برای ورزش چتربال سواری

توجه به مکان پرواز نکته ی مهمی است که باید به آن توجه نمود. معمولا پرواز پاراگلایدر در فضای باز انجام می گیرد، فضایی که کوه و درختی ندارد. همچنین باد یکی از ضروریات انجام این ورزش می باشد. فضای مسطحی بر روی کوه ها وجود داشته باشد. در این صورت در مکانی پرواز می کند که دره دارد و اطرافش کوه ها قرار دارند. در شرایطی که وزش باد زیاد باشد، خلبان در خلاف حرکت باد قرار می گیرد تا از زمین پرواز کند سپس به مسیر برمی گردد تا از زمین اوج بگیرد. در این روش که معمولا در مناطق کوهستانی انجام می شود خلبان از اختلاف ارتفاع زمین استفاده می کند تا به آسانی پرواز کند.

پاراگلایدر شهسوار

پرواز با پاراگلایدر از طریق روش های دیگری نیز انجام می گیرد. در روش دوم پرواز در مناطق پست نیز انجام می شود. در این روش فرد خلبان به کمک وسیله ی طنابی به طرف آسمان کشیده  می شود تا به پرواز درآید آنگاه از طناب جدا می شود و به طور مستقل پرواز می کند.

تجهیزات موردنیاز برای پرواز پاراگلایدر

پاراگلایدر نیز مانند سایر ورزش ها نیاز به امکانات و ابزارهای خاصی دارد. استفاده از برخی این تجهیزات ضروری است و برخی دیگر نیز انجام این ورزش را آسان تر می کند. چتر نجات، کلاه بیسیم، دستکش، هارنس، رادیو بیسیم، لباس استرج، پوتین و ایربگ از مهم ترین تجهیزات موردنیاز برای این ورزش هستند.

برای یادگیری پاراگلایدر نیاز به شرایط جسمانی دشواری ندارید بلکه فقط کافی است بدنی سالم داشته باشید. برای پرواز نیاز به اخذ گواهی نامه دارید و این گواهی نامه شامل مبتدی، پیشرفته، پرواز دو نفره و مربیگری است.

در زمان پاراگلایدر سواری مانند سایر ورزش ها توجه به نکات ایمنی ضروری است. هر چند این ورزش جزء بی خطرترین و امن ترین ورزش های هوایی محسوب می شود. در این ورزش دانش کافی و داشتن دقت لازم بیشتر از همه مهم است. در واقع چیزی که باعث می شود پروازی ناموفق و خطرناکی داشته باشید، چتر پاراگلایدر سواری نمی باشد بلکه عدم آگاهی خلبان است. خلبان باید در مورد آب و هوا مکان اطلاعات لازم را داشته باشد، تجهیزات لازم را به به همراه داشته باشد و توانایی لازم برای پرواز را داشته باشد.

چتربال سواری و شرایط آب و هوا

پرواز تفریحی با پاراگلایدر سواری با شرط مساعد بودن وضعیت آب و هوا همه روزه انجام می گیرد. مدت پرواز به آب و هوای منطقه بستگی دارد و به طور متوسط 15 الی 20 دقیقه طول می کشد. گفتنی است اقتصادی بودن ورزش پاراگلایدر سواری باعث شده است تا رویای پرواز برای افراد زیادی محقق شود.

برای اطلاع از قیمت پاراگلایدر به صفحه اصلی ارس کلاس مراجعه کنید

پرواز و طبیعت گردی همواره برای بشر جذاب و لذت بخش بوده است. پرواز تفریحی با پاراگلایدر ورزشی است که با طبیعت گردی و هوانوردی همراه است از این رو بسیار مفرح و لذت بخش می باشد. نسبت به سایر وسایل هوانوردی قیمت مقرون به صرفه ای دارد و این دلیل مهمی است که طرفداران زیادی داشته باشد. پرواز پاراگلایدر جایگزین مناسبی برای سایر ورزش ها است و شما فرصت خوبی برای لذت بردن از زندگی دارید. با این ورزش مانند پرنده قادر خواهید بود تا از طبیعت و پرواز در اوج آسمان لذت ببرید.

خطرات پاراگلایدر سواری

در پایان عوامل ایجاد ریسک پرواز با پاراگلایدر را برای شما بیان می کنیم. هریک از عوامل می توانند خطراتی را برای شما داشته باشند، آگاهی و مدیریت آن ها می تواند مانع از خطرات احتمالی گردد. پرواز در هوای ابری، پرواز در مکان های شلوغ، پرواز در نزدیک زمین، انجام حرکات آکروباتیک، آب، خستگی خلبان، ترس و وحشت، داشتن اعتماد به نفس بیش از حد، پرواز در هوای بادی، خودخواهی و خودنمایی و رقابت های بی مورد از عوامل خطرناک در پرواز پاراگلایدر می باشند. علاوه براین موارد انجام پروازهای طولانی مدت که باعث خستگی بیش از حد و در نتیجه کاهش عملکرد عضلات و مغز می گردد. یا پرواز در هوای بسیار گرم نیز خطرناک است زیرا موجب کم آبی بدن شما و در نتیجه ضعف عملکرد در پرواز می گردد.

پاراگلایدر کرج

آماده سازی پاراگلایدر، تیک آف و پرواز و فرود از مراحل پرواز تفریحی پاراگلایدر هستند. معمولا قبل از پرواز مربی چتر را آماده می کند و هارنس ها را به تن می کنید. سپس بعد از 5 تا 10 متر دویدن از سطح زمین جدا می شوید و پرواز می کنید. زمانی که در حال پرواز هستید، مربی توضیحاتی را در مورد منطقه ی پرواز به شما می دهد و هم چنین توضیحاتی مورد نحوه کنترل پاراگلایدر در اختیار شما می گذارد.

در زمان فرود لازم است تا با خلبان همکاری لازم داشته باشید تا خطری شما را تهدید نکند. از این رو لازم است زمانی که به چند متری زمین نزدیک می شوید، پاهای خود را بالا نگه دارید و به مربی اجازه فرود بدهید.

برای آموزش پاراگلایدر و آموزش آکروباسی زیر نظر مربی مجرب پاراگلایدر میتوانید در صفحه اصلی وبسایت ارس کلاب ، فرم آموزش را پر کنید تا با شما تماس گرفته شود.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده